+421 32 658 53 94

Laugaricio Lifestyle Blog

Zlepšite si zdravie vďaka Joge smiechu

Dôvodov na smiech bolo za posledný rok oveľa menej ako zvyčajne. Je to pre nás veľká škoda, keďže smiech má významné priaznivé účinky na naše zdravie a psychiku. Vedeli ste však, že je jedno, či sa smejete spontánne a úprimne, čiže máte na smiech vonkajší dôvod, alebo sa zasmejete “nasilu”? Zdravotné benefity môžete využiť rovnako.

ZDRAVOTNÉ BENEFITY SMIECHU: Uvoľňujú sa ním endorfíny - hormóny šťastia, ktoré znižujú stres a zároveň pôsobia ako analgetikum - znižujú bolesť. Telo produkuje prirodzený hormón serotonín, ktorý zmierňuje pocity úzkosti a depresie. Smiechom sa posilňuje imunitný systém a tiež trávenie, vďaka pohybu brušného svalstva. Posilňovaním brušných svalov pri smiechu si zlepšujeme rovnováhu, čo je výborná prevencia pádu u seniorov. Nášmu telu dodávame viac kyslíka, zvyšujeme cirkuláciu krvi, vďaka čomu naše bunky mladnú, pleť sa prekrvuje a vyzeráme lepšie a mladšie. Upravuje sa krvný tlak, redukuje sa tvorba stresových hormónov adrenalínu a kortizolu, vďaka čomu sa cítime viac uvoľnení.

Deti sa prirodzené smejú veľmi často, niekedy aj bez zjavnej príčiny. Hovorí sa o počte až 300x denne, kým dospelí len pár krát, maximálne pár desiatok krát. Máme skrátka svoje starosti, stráca sa uvoľnenosť a často nám chýba príležitosť na zasmiatie sa… 

JOGA SMIECHU
Skvelé riešenie ponúka Joga smiechu. Spočíva  v tom, že každý z nás sa môže smiať aj bez dôvodu, bez vtipov a iných zdrojov zábavy. Môžete sa skrátka dobrovoľne rozhodnúť smiať sa a zabezpečiť tak svojmu telu všetky vyššie spomenuté benefity. 

Smiech sa pri Joge smiechu vyvolá pomocou kombinácie cvičení založených na smiechu v skupine, ktoré využívajú fakt, že smiech je nákazlivý. Využíva sa očný kontakt, kreativita, pohyb, tanec a detská hravosť. Spájajú sa tu dychové cvičenia so smiechovými cvičeniami a inými hravými aktivitami. Poriadne sa pri tom môžete zapotiť a zadýchať, čím sa stimuluje krvný obeh a okysličí sa celý organizmus. Do činnosti sa uvedie aj vnútorné svalstvo, ktoré bežne neprecvičujete. Pri dlhšie trvajúcom smiechu vaše telo začne uvoľňovať hormóny šťastia – endorfíny. Čo následne prináša pocit zrelaxovania, psychického vypnutia a uvoľnenia.

Joga smiechu je vhodná pre všetky vekové skupiny. Ak nenájdete inštruktora Jogy smiechu vo svojom okolí, môžete si ju vyskúšať aj doma s rodinou, priateľmi, či niekde na chate. Inštruktážnych videí, podľa ktorých môžete spoločne robiť cvičenia Jogy smiechu je na internete neúrekom.

SMIECHO - CVIKY
Smiechové cviky sú rôzne, vyskúšať môžete overené cviky z videí, alebo si vymyslieť vlastné, kopírujúce bežné činnosti a životné situácie. Ak vám robí problém smiať sa aj bez vonkajšieho prirodzeného podnetu, skúste na začiatok s úsmevom na tvári hovoriť nahlas ha-ha-ha-ha a pokúsiť sa simulovať váš prirodzený smiech. Postupne sa pravdepodobne v skupine ľudí uvoľníte. A tým, že smiech je naozaj veľmi nákazlivý, začnete sa smiať aj spontánne.

POZDRAV SMIECHOM: Na úvod sa môžete v skupinke ľudí navzájom pozdraviť smiechom a podaním ruky. 

SMIECHOVÝ KOKTEIL: Potom si spravíte smiechový kokteil, kedy párkrát prelievate fiktívny nápoj z pohára v jednej ruke do pohára v druhej ruke (môžete pri tom hovoriť dlhé ooooo) a na záver ho s hlasným smiechom vypijete. 

KOSAČKA: Ďalším cvikom môže byť kosenie trávy, kedy kosačka na svoje fungovanie potrebuje smiech. Pomyselnú kosačku si so smiechom naštartujete - pri prvom potiahnutí štartéra poviete HA, pri druhom HA-HA a po treťom už plynule HA-HA-HA-HA… a beháte po priestore s rukami pred vami napodobňujúc rýchle kosenie trávy a smejúc sa. Všetci ostatní takisto kosia naraz s vami, tak beháte so smiechom okolo seba.

KRÉMOVANIE: Potom vezmite fiktívny krém, vydajte akýkoľvek zvuk simulujúci vytláčanie krému do ruky a následne si so smiechom krémujte celé telo.


Nezabudnite vždy po pár smiechových cvičeniach na dychové cvičenia. Na záver si môžete ľahnúť na podložku, uvoľniť si telo a smiať sa bez príčiny, dokedy budete mať chuť.

Tak čo, idete do toho s nami? Vyskúšajte sa aspoň niekoľko minút smiať hoci sami, s deťmi alebo partnerom a pozorujte na sebe, ako sa budete cítiť bezprostredne po smiechu. Obzvlášť v deň, kedy vás valcuje stres, zlá nálada, alebo klope na dvere úzkosť. Vidíte aspoň maličké zlepšenie? V tom prípade budete súhlasiť, že má zmysel zaradiť viac smiechu do života.

Na záver sa lúčime pozdravom typickým pre hodiny Jogy smiechu: ho-ho, ha-ha-ha. Dozasmiatia! :)

24.5.2021

© ARSYLINE 2017
Upozornenie
Zavrieť